lördag 23 augusti 2008

Lediga lördag!

Nämen hej alla! Saknat mig? ;-) Jag fick ett infall om att skriva ett inlägg tack vare min far faktiskt, han sa att han läser här och ja, då måste jag ju producera mera! Lite kul att ens mamma, pappa och de man minst anar sitter och läser min blogg. Synd bara för dem att de får uppdatering så sällan. Ni får helt enkelt slå en pling och kolla så jag lever och har hälsan emellanåt istället. ;-) MEN jag skall som sagt försöka skärpa mig.

Vad har hänt sen sist då? Det vet jag inte. ;-) Jag har besökt min kära arbetslösa förmedling enbart för att skriva in mig. Varför vet jag inte. Eller jo, egentligen är det för att jag skall ha en identitet i detta byråkraternas sverige. Så nu finns jag, på riktigt. Men jobb har jag inte. Dock skall jag nog börja plugga igen: Vad? Jo bibelskola!! Haha nää skall hon gå en såndär som man inte blir nåt av alls förutom ett års studielån fattigare. Tänk för att jag faktsikt har tänkt bli nåt, man KAN jobba i en frikyrka och få LÖN för det! Tänka sig...Jag tycker skolan verkar kalas och det känns helrätt. Isac får gå på fritids och alla blir nöjda och glada!

Idag skall vi visst plocka kantareller i tenhult, om chauffören behagar komma hem snart. Han tittar på jobb, vad annars. ;-) Hoppas vi kan fylla en coop-kasse eller två så det ej blott räcker till en limpamacka. Det har ju en förmåga att krympa de små gula rackarna. Totalt dräneras på vatten lixom.

Förhoppningsvis får vi ihop så många svampar att vi kan skänka lite till Far och Mags som vi skall fika hos imorrn. Ja inte svamp då, men kaka och kaffe skulle jag tro. :-) Vi är glada över att bara få se dem, med eller utan fika.

Det är nog nu jag skall sluta. Man måste inte skriva kilometer av text varje gång man bloggar. Om jag kunde få in det i mitt blonda lilla huvud. ;-)

Jag önskar er en härlig helg!
Bless

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej min vän! Jag läser ALLTID och får mail när du uppdaterar. Såg din son nyss. han tjuvfiskade i dunkehallaån hehe KRAM

Anonym sa...

Hej gumman!Du vet att jag alltid läser vad du har skrivit,lika trevligt varje gång,blev så glad över att höra om din framtid och att Isac ska börja på fritids!
Kram Gunilla o Martin och dom övriga!