måndag 19 oktober 2009

Happy helg! :)

Ja denna helg har varit riktigt intensiv och härlig! Jag gillar visserligen att bara slappa, men på dagarna får det gärna vara fullt ös! Lördagen började med innebandy och under tiden handlade jag och gubben på ica maxi. Sen tittade vi på bandykungen en stund. Han har blivit riktigt bra på bandy, vilket är kul eftersom jag själv inte var någon stjärna på lagsporter som liten. Man behöver nog bli sporrad och uppmuntrad av någon förälder för att börja och sen hänga kvar. Fotboll var inget för Isac, men innebandy är hans grej! Vi lämnade Isac hemma, han ville leka, och åkte och handlade lite till i div affärer, dock bara två affärer på a6 eftersom ingen av oss njuter av helghysterin som råder. Sen åkte vi hem, P lagade sin berömda Flygande Jacob, jag höll på att själv flyga iväg så gott var det. Åt alldeles för mycket och blev mest sittande i soffan, men det får man ju en lördag!

Igår (söndag) var det match mitt i natten, eller iaf kl 8, så vi flög upp vig 7.30 av att Isac ojade sig över sitt hål mitt i grenen i träningsbyxorna. Det kunde han sagt dagen innan tyckte vi. Men barn lever ju som bekant för stunden! :) Patrik letade upp nål och tråd och satte igång och sydde. För det är bara just de byxor han vill träna i, vår son. Jag gjorde i ordning frukost åt sonen, han slängde i sig den, de åkte ned till idrottshallen, patrik kom hem, jag var ute med bamse under tiden, duschade och gjorde frukost till oss. Stressa en söndagsmorron, det är trevligt! ;) Vi anlände till matchen en kvart för sent, inte så illa ändå. Missade nog ett mål som Isac gjorde, de vann mot hovslätt, de vann mot fagerslätt eller vad det heter och ja, de vann ju hela köret. Isac gjorde 4 mål! Vi var på möte en timme i pausen, så bra att pingst är granne med idrottshallen! Många sköna lovsånger med Björn truedsson, grym! Efter matchen fortsatte sonen spela bandy, fast ute och med inlines medans Patrik lagade schnizel med stekt pot och beanaise (nej det stavas inte så, men orka) Patrik som kände sig lite wild and crazy bjöd sen sin familj på Bio, vi går aldrig på bio annars eftersom vi tycker vår TV med hyrfilm duger alldeles utmärkt. Man kan dessutom sitta som man vill (ligga) och pausa! ;)
Filmen var Pixars UPP, underhållning för både vuxna och barn! Rekommenderas!
Sen tog vi det mest lugnt resten av kvällen, slö söndag!

Nu ska jag plugga eller nåt!
:)

Inga kommentarer: