tisdag 18 maj 2010

Lite allt möjligt

Hej hopp i galopp! ;) Jaha, då var det väl dags att uppdatera lite igen, är lite dålig på det. ;) Men jag tänker att vem 17 vill läsa om min oglamorösa vardag?? Det folk vill ha nu för tiden är ju skvaller, mode och bilder på fina hus och dylikt, och inget av det kan jag ju leverera. :) Men nu skriver jag lite ändå, så får väl den som mår illa blunda eller gå in på Linda Rosings blogg tex. :P

Igår var det aktivitet från morron till kväll. Först gjorde jag allt som skall göras hemma, sen gick jag en lång "powerwalk" som det så fint kallas. ;) Joggade häromdan så jag hade lite ont i ena benet, men det gick över efter promenaden! Sen var det dags för utvecklingssamtal, allt var lysande med sonen, han uppfyller alla mål och är duktig, omtänksam och snäll. Men så har han ju det där lilla "problemet" med att han drömmer sig bort ibland i klassrummet. Undrar vem han kan ha fått det ifrån?? ;) Kan ju vara sin mor. Vi är sådana jag och sonen, funderar och drömmer mycket. Det komiska med det hela var kakorna som bjöds när jag satt kvar med sonen i klassrummet en stund. Drömmar! :)

När Patrik kom hem åkte vi ned till polisstationen och låste in mig för gott. Nä, vi skulle förnya våra pass och mitt foto blev som vanligt hur lyckat som helst. Eller nu skojade jag ju igen, det blev mindre bra om man uttrycker det milt. Men det är väl så jag ser ut när jag är allvarlig helt enkelt. För allvarlig var man tvungen att va, inte le! ;) Mannen gjorde det, och då gick det bra minsann, så han blev ju fin! ;) Nu får ju tulltjänstemännen något att skratta åt iaf, det kan de behöva!

Efter detta äventyr skulle vi ju äta innan sonen skulle spela fotboll, han började faktiskt igår efter ett litet uppehåll på sisådär 4 år. En annan klubb nu oxå, bättre och mer opretatntiös (Mariebo), tränarna verkade hur bra som helst! Berömde och uppmuntrade, och sonen tyckte det var jättekul! 00 och 99 tränar visst tillsammans för många har slutat. Synd, ungar idag behöver röra på sig! ;) Hur som helst, vi han äta en korv före och några till efter träningen. ;)

Nu skall jag snart ut på en kombinerad jogging/promenadrunda! Sen blir det nog en skapligt lugn dag, tills sonen kommer hem kl 14. Inget mer fritids på ett tag! :)

Till helgen är det Stockholm som gäller! Jesusmanifestationen, Grönan, bo på hotell och bubbla jacuzzi, hotellfrukost och massa mys! ;) Sonen ville se kungen sa han för nån vecka sen, eller iaf slottet (arma gosse) jaja, slottet kan vi väl slänga ett öga på iaf! =)

Ha det gott idag alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt är din blogg så läsvärd
Härligt att det går bra för Isac.
Vi hörs och ses,kram

Huxley sa...

Vackert skrivet!

Mia sa...

Tack Huxley, men nu blir jag ju lite nyfiken på vem du är? :)