fredag 11 juli 2008

Idag är det fredag, det var det inte igår (haha)

Eftersom Maria Tycker att jag har en bra blogg som tydligen är värd nåt pris (?) så måste jag ju faktiskt ta mig i kragen eller skärpa mig lr nåt annat klädsamt och skriva liite mer ofta. Skäms ju när hon säger "din blogg är bra när du väl skriver". ;-) Sitter ju faktiskt vid datorn då och då och varför inte pytsa in ett inlägg samtidigt? Mitt problem har alltid varit att korta ner mig. Kort är jag förvisso, men just textmässigt vill jag visst kompensera det och bli jättelååång, kanske en kvinnlig variant av den att en man skaffar sportbil för att han är så "kort och liten". Nej varför i hela världen måste allt ha en logisk eller ologisk förklaring? Jag som älskar oförklarliga ting! :-)

Eftersom det blir knasigt då man tror sig kunna fortsätta på nästa rad och på det sättet undvika en enda stor textröra så gör jag nu små stycken istället. Fiffigt va? När jag satt här vid frukostbordet (och tittade förvånat på klockan som visade 9.45) så kom Isac, Isacs kompis och Isacs kompis mamma intravande och frågade om Isac kunde följa med kompisen till dennes mormor i vaggeryd. Hon har tydligen tre franska bulldogs, såna där med massa hängande hudveck ni vet. Och såklart han fick det om han skulle sköta sig och lyssna till kompisens mamma HELA tiden. Det skulle han. Så nu sitter jag här och undrar vad det blir av dagen med hårbollen Bamse. Ska vi gå runt likt Paris Hilton på stan? Ska han i så fall sitta i någon slags korg a la Lois Vitton chihuahua-korg? Och vad ska jag på stan att göra egentligen? Har ju allt jag behöver och lite till.

Igår var min vän Tess och hennes dotter Rebecca här och åt raggmunkar och glass. Jag och tess drack även Te/kaffe och åt kakor/bulle. Jag mottog även en nyckel till hennes hem så jag kan vakta hennes hamster Lakritssmulan när hon ska bo på kloster i finland ett par veckor. Hamstern får vara där nere då hamstrar är nattdjur som springer i hjul i sin bur och min hårt arbetande tycker inte det blir ett trevligt nattinslag. Tess ska sedan i gengäld eller nåt ta hand om Bamse en vecka när vi åker till Storstaden och Uppsala. Vovven får nog inte ut mycket av varken Grönan, Gustav vasa eller karistmatiska möten. Bild på Bamse kommer senare, tills dess hänvisar jag till min ambitiösa vän Maria. Tror det kom en länk där uppe men otekniska jag lovar inget. Nu skriver jag inte mer just idag utan lämnar resten åt Gud, ha en välsignad dag! Kram på er i regnet!

Inga kommentarer: