onsdag 21 januari 2009

Gud hör bön!

Tack ni som bad för mig, jag blev mycket bättre på söndagen!! Fortfarande lite hosta, men det kan man ju leva med. Kalaset blev otroligt lyckat!! Isac var eld och lågor både innan och efter (dock lite tröttare efter). De fick mat, glass och godis och lekte som apor tills de storknade. ;) Isac fick jättemånga fina presenter, precis det han önskade sig med och lite till! Alla verkade nöjda och glada, vår nerver var intakta och inga större olyckor inträffade. Blott en liten repa på en tumme här och en spark av egen fot på kinden där (samma olyckskorp på båda).

Vi hade trevligt sällskap hela tiden av en pappa, han berättade om sina dejter osv. En enorm våg av tacksamhet sköljde över mig för att jag slipper det. Haha! Visst, var dag är inte en eufori av romantik och spänning, men det finns inget bättre än äkta kärlek, vilket ibland oxå innebär konflikter. Men de reder man ut och går vidare, att "byta objekt" har sällan hjälpt någon. Gräset är inte grönare på andra sidan, det har jag fått erfara. Något som förvånar mig är att många tror att de inte har någon skuld i en skilsmässa utan det var bara den andra det var fel på-inte mig inte! Sen skiter sig nästa förhållande med, och nästa och nästa. Kanske dags att tänka efter? Alla har vi fel och brister! Det är bara sig själv man kan förändra.

Idag är jag hemma med sjuk son. Fast han är inte så värst sjuk egentligen, utan mest lite kass i kistan. Och det verkar bättre nu. Skönt att han har sin mamma hemma i de lägena, när det kommer sådär akut på morgonen. Han var tom på väg till skolan, påklädd och allt men fick magknip igen och stannnade hemma. Nej det är inte vinterkräksjukan. Man kan ha ont i magen ändå-på vintern.

Skrev egentligen fel i förra inlägget, har faktiskt ett visst mått av allmänbildning i min lilla hjärnbank. Hehe..Visst vet jag att hamas är palestinier. Hatar krig och orättvisor så det är ovesäntligt vem som är vad. Ska bli kul och intressant att befinna sig nära israel i april. Då bär det av till egypten för er som ej visste! :) Ska bo på ett fint hotell med all inclusive i Sharm el sheik. Vi firar att jag blir tant och att vi gift oss! God mat, rekreation, snorkling, sol och bad står på schemat! Mmm längtar..Skulle gärna åka idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har läst runt lite här med!! Och du kan minnsann också skriva långa texter!! ;) Men, intressant! åller med dig om både det om äktenskap och att vara "kass i kistan" på vintern. Så fort nån mår illa tror ALLA att det är vinterkräksjukan och att personen som har ont magen är pestsmittad. ja ja. Tror vi får skylla det på media?! Postar som anonym då blogger inte alltid vill logga in mig...? /Ebba på ebba.anknet.se som du besöktee tidigare idag! :)

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag har en utmaning till dig i min blogg. Jag blir jätteglad om du antar den! Kram / Maria
www.mariasdagbok.blogspot.com