fredag 17 september 2010

Hej hopp!

Nu var det ett tag sen igen, men jag tror mina eventuella läsare har vant sig. ;) Jag är inte den sortens bloggare som berättar att jag åt en skinkmacka med kaffe till frukost, sen tränade jag, sen städade jag osv, nej det är inte jag. Vad har då hänt av relevans sen sist? En hel del såklart. ;)

Dels så var jag tvungen att sluta högskolan, fick inget CSN och utan det kan jag INTE plugga. Det var knappt så jag kunde tänka mig plugga MED CSN så varför skulle jag då plugga gratis, eller rättare sagt BETALA för det? Kurslitteratur är DYRT kan jag meddela, det är inte som på stenåldern då man fick en bok för 5 riksdaler. Dessutom ska man åka buss och äta lunch varje dag. Det tråkiga är ju att jag nu inte kan träffa mina härliga klasskamrater (eller vad det nu kallas i högskolan) Men idag ska jag dock träffa en som jag umgicks mycket med, härliga Karro. Vad ska vi göra då? Jo vi ska till friskis och svettis och köra ett baspass med de andra kanske inte så hypervältränade (mest tanter). NEJ nu ljög jag. Vi ska nämligen DANSA med de andra 20-åriga hypervältränade tjejerna. Dans är kul (även om jag inte direkt är någon stjärna) MEN det är ju min kondis, den som inte finns, som är problemet. Haha! Men om jag får ett astma-liknande anfall är det ju bara att sätta sig i ett hörn och skämmas. ;) Ska bli spännande! Nu ska jag bli fit till Kata Beach 2011.

Tyck nu inte synd om mig. Eller förakta mig (beroende på om du är rödgrön eller blå) haha. Nej jag mår skitbra! Har ju min älskade man som försörjer mig (japp) Jag tar inte emot NÅGRA bidrag från staten, så se inte så bedrövade ut när jag meddelar att jag är arbetslös. Och ja: Jag söker jobb. Lugna nu? ;) Det är så komiskt när människor som man aldrig träffar, antingen från "förr" eller sådana som står en nära men som inte VILL träffa en. Men likväl, när man träffas vart 5e år, ska de lägga sig i vad man JOBBAR med. Och det är de första frågan man får. Det är liksom hela ens identitet och har man inget jobb att skryta med är man inget. Tja, studerande det funkar ju det med. Är man "hemmafru" så sitter man i soffan och tittar på "glamour" och äter nötter. Ja, det är de här fördomarna man möter dagligen. ;) Sen klagar folk att de jobbar för mycket, jämt är trötta, inte får egentid, inte får tid med barnen osv ÄNDÅ vill de ha in andra i exakt samma fack! Kanske en osäkerhet och avundsjuka med i spelet? För annars skulle de ju nöja sig med att man bedyrar att man ÄR lycklig, man mår bra, man är inte orolig osv. Varför är allt så svart eller vitt för många? Man KAN vara lycklig i nuet men ändå söka vägar för att vara med i försörjningen av sin familj. Eller måste man som arbetslös sitta och gråta hela dagarna över med chipsskålen i knät med alla "välmenande råd" från de "lyckade" malandes i huvudet? När man tror på Gud samverkar ALLT till det bästa, det är min fasta övertygelse! Skulle inte Han som skapat mig även ha mitt liv och dess mening i sin hand? Givetvis har Han det! :)

Jag var på en fantastiskt trevlig inflyttningsfest i lördags. Min gamla barndomsbästis har flyttat till Hovslätt och bjöd på paj, fika och god dryck! Inte varje dag man blir bjuden på fest, så jag blev väldigt glad och tacksam! Massa go musik och dans bjöds det oxå på. Flummiga roliga människor, I like!

Imorrn blir det en härlig konsert med Michael Johnsson och FOLK. De är alltid lika bra! Så det blir en kanonhelg, det är jag säker på. Imorrn kanske det även blir en tur och retur till Göteborg!

Jag har en lånedator just nu, vår andra är inlämnad pga pinsamt dåligt batteri samt nästintill avbiten sladd av okänd gnagare. Hoppas den blir frisk! Datorn alltså. ;) Så bilder får ni vara utan idag govänner.

Det var nog allt för idag, på återseende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du skrivit lite! När någon frågar nästa gång säg att du är hemmafru och trivs med det :) Var och en måste får göra som de vill. Jag trivs hemma men inte just nu när jag inte kan göra någon nytta. Kom gärna och ta en kopp kaffe med mig :) Vi lär ses i morn kväll för mannenm, jag och pojkarna kommer. Är I med?

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej! Kul att du sriver igen,alltid lika läsvärt.Att vara hemmafru,det är lika viktigt som alla andra jobb
Njuut...Kram