måndag 8 november 2010

Hello everybody! :)



Kom inte på någon smart titel, så det fick bli det första jag lärde mig på Engelska och sen skrev lite överallt typ. :) Inser att det är en ytterst tråkig blogg, eftersom jag uppdaterar lika ofta som solen skiner just nu ungefär. ;) Och jag måste göra er besvikna, det blir inga häpnadsväckande avslöjanden idag heller. Dagen kommer se ut som vanligt ungefär, som så många andra dagar..på dagen. ;) Ni har väl sett David Hellenius parodi på Mads Mikkelsens fritidsresor-reklam? haha..gör det annars!

Det var kallt ute idag kan jag meddela, så på med vinterutstyrseln! Iaf om du är frusen som jag. Kunde knappt röra mig i mina stora termobyxor, jacka, mössa osv..;) Men det var riktigt härligt med den friska luften och solen som värmde lite med sina morgonstrålar. Blev en ganska lång promenad med Bamze i det fina vädret.

Ska ta mig an helgdisken snart, den är roligast. ;) Men kanske inte fullt så stor som den brukar va, i Lördags åt vi på ikea med barnen (Isak och kompis) eftersom jag och Patrik var på föreläsningar i Pingst hela dagen. SÅ intressant och givande var det! Friskvård för själen med prästen Magnus Aasa från Ö-vik. Han kör mycket med uttrycket: Han (Gud) älskar dig DÄR DU ÄR inte där du BORDE VARA! Väldigt sant.

Idag spelar Isac trummor som vanligt efter skolan, sen är han väl på fritidsgården ett par timmar, sen ska han hem för att byta om och åka vidare till Idrottshallen för innebandyträning. Fullt ös med andra ord! Det är bra, för min son ska inte bli någon datanörd, det är då ett som är säkert! :)

Jag själv får ligga lågt med träningen idag tyvärr, hade gärna dansat annars och powerwalkat med mannen, men tant röd har visst bestämt sig för att låta blodet flöda i dagarna 5 TVÅ ggr i månaden nu för tiden...Kan ju inte va normalt, så det måste ev kollas upp!

Det är många planer på G nu, stora som små. Förändringar i livet, positiva sådana såklart för livet blir vad man gör det till! :)Ni som känner mig vet att jag inte är rädd att gå min egen väg, om man med det menar att inte "flyta med strömmen", det är bara döda fiskar som gör sägs det. ;) Att upptäcka världen, andra kulturer, miljöer och människor-det gör livet roligare och mer innehållsrikt enligt mig! Och det som gör mig så glad är att min man, som förr var lite väl "hemmakär och förutsägbar" idag är lika livsbejakande som jag! :) Nu är det inte så att jag vantrivs hemma (det har nog alla förstått...), tvärtom så älskar jag vår lilla lya och vårt liv. Men att springa i ett ekorrhjul och "sitta fast" på samma plats hela livet är inte min grej. Fortsättning om detta följer... :)

Bilden...ja det är mina älskade killar-de jag lever för och med, de jag älskar mest av allt och som ger mig så mycket kärlek tillbaka! <3 <3 <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra bild på far och son och lika välskrivet som vanligt.
Ha en välsignad vecka hela familjen
Glöm ej att krama gosehunden Bamze.

Karolina sa...

Jag ska allt bli bättre att kolla in din blogg ;) Det är mkt intressant. Du och jag får ta tag i vår träning mer, tycket jag, kanske träna någon annan dag än någon fredag ;) Här ska kroppen få känna att den lever ;)
kram på dig vännen!

Anonym sa...

Nasreddin Hoca Fıkraları 'nın yeni adresi Nasreddin Hoca Fıkraları