måndag 18 januari 2010

Bowlingparty!





Så var det efterlängtade bowlingkalaset genomfört! 10 glada barn kom det, skulle vara 14 totalt egentligen, men ett par kunde inte komma och ytterligare två hoppade av i sista stund. Men 10 var ju en bra siffra då Isac fyllde just 10! :)

Då vi bor i en trea på 75 kvadrat har vi ju begränsad yta att vara på när 10 killar ska leka och bråka, därför vi tycker det är smidigt att ha "arrangerade" kalas på typ monkey town eller bowlingarena. Nu är det ju just bara de två ställena vi haft kalas på, innan dess har vi kämpat på i våran lilla lya, men det har resluterat i ett halvt litet kaos på slutet och krävt minst två huvudvärkstabletter. Varken jag eller patrik är heller några vidare lekledare, så nu tog två unga killar hand om de ännu yngre buskillarna. Alla var duktiga och verkade ha kul! De fick hamburgare, glass och godispåse efter bowlingen, sen öppnade födelsedagsbarnet alla fina paket, många uppskattade fina saker! Jag behövde inte ta ett enda litet piller när vi kom hem. :) Nästa födelsedag firas dock i thailand. Då blir sonen 11 år! :o

Jag började skolan igår. :) Läser teologi ett år nu på heltid. Det blev en heldag igår framför datan, och lär väl bli en del tid framöver, men så är det ju med plugg. Tre böcker på engelska och två på svenska är beställda och skall plöjas. Känns märkligt att studera igen, men detta är ju intressant och givande så det blir nog bra! Allt har löst sig btw, Gud är oändligt god fast jag inte fötjänar det, allt av nåd från Jesus Kristus!

Nu väntar disk, städ och dusch! Ha en kanondag alla! Kan tipsa om en snöpromenad, gick nyss en sådan med hunden, en riktigt lång och det var SKÖNT!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej vännen! Tycker att jag ser min son i hörnet på en bild? Vad trevligt det verkar med bowling kalas,,, Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

www.jasmin.net sa...

Hejsan! Tack för den goda tårtan och gemenskapen,trevligt att träffa Mats,tänk att min prins är 10 år...det var säkert kul på bowling kalaset,kram mormor