fredag 29 januari 2010

Innebandymorsa?



Är det jag det? Jag har alltid starkt ogillat när man genom att sätta en idrottstitel framför -morsa lever genom sina barn. Men det klart, innebandy är väl en relativt opretantiös sport, så ingen bryr väl sig om jag kallar mig innebandymorsa. Fast det gör jag ju inte. :) Nu ska jag sluta svamla och berätta om just helgen som gick just i temat: innebandy. På lördagen var det träning som vanligt men med lite extra push på de små killarna för det kommande poolspelet på söndan. Vi brukar alltid titta på matchen iaf på slutet, brukar passa på att handla på just träningen, men då vi skulle sitta tre timmar nästa dag handlade vi länge istället. Så kom söndagens poolspel och sonen han glänste som den klaraste stjärna! Låter ju extremt skrytigt, men jag är stolt över att min son klarar det hans mor aldrig klarat: bli bra på en sport och inte hoppa av efter tre träningar. Han har dessutom innan kanske segat lite ibland, drömt sig bort (vad vet jag, en tjej i tankarna kanske? ;) Men nu var han helfokuserad och taggad till tusen, kanonbra både i mål OCH ute. De vann visserligen inte mot Habo (fast det borde blivit oavgjort för ett mål knäades in) men de förlorade bara med ett mål, första gången sonen varit målvakt på en match. Sen spelade Habo mot Huskvarna och vann med lite pinsamma 18-0. Sen var det samma då i princip med JIK mot Huskvarna, 16-1 blev det där och Isac gjorde endel av målen! Inga roliga matcher kanske ut spänningssynunkt, men väl så roligt att se Isac spela så bra! Den andra Isak skottade in de flesta målen. Synd att inte morfar och hans fru kunde komma och titta.

På lördagen myste vi till det med filmen "Sommaren med Göran", en riktig höjdare för att vara svensk komedi tyckte vi alla tre! I onsdags bjöd min kompis Maria mig på bio, ett nöje jag sällan annars unnar mig. Vi såg en helt annan sorts film än sommaren med göran, nämligen Precious, om en ung svart tjej som blir fysiskt och pyskiskt misshandlad och uttnyttjad. Otroligt stark och bra. Tyvärr en verklighetsskildring av hur ungdomars och människors liv kan se ut idag. :(

I söndags åt vi faktiskt lunch på Ikea, mycket gott och smidigt eftersom vi skulle på möte kl 16. Pingst har nu tre möten på raken (ett avverkat) som är särskilt riktade till de som kanske inte är så vana att gå i kyrkan och med lite extrainslag som tex bra körer, dans, drama och GOTT fika. Haha M...Amy diamond och "Guldkören" satte gung på stället och Chatrine predikade bra! Scones efteråt vilket vi inte orkade stanna och äta, men kanske gör det på söndag. :)

Denna helg hade vi egentligen planerat in slalom i knaggebo på lördan och angelfiske i Landsjön på söndag, men det ser ut att bli isande sibirisk kyla, vilket jag kände nyss redan var på väg på promenaden med Bamze, så då funkar ju inte något av det. Vi får väl komma på någon rolig inneaktivitet man kan göra, badet är väl ingen idé att försöka få med mannen till en lördag. Hehe

Trevlig helg allihop!

1 kommentar:

www.jasmin.net sa...

Blir glatt förvånad varje gång du skriver i din blogg!du kan verkligen skriva så det blir en fröjd att läsa,fortsätt gärna så.
Fridfull helg önskar jag hela fam.