fredag 14 december 2007

Bussen till Barbieland

Idag blir det julklappsshopping! Lika bra att få det överstökat, och Isac har ju ändå lyckats tjata till sig att få gå på fritids. Ebba skulle visst oxå få gå för att Isac skulle det. Så de kommer nog ha roligt medans mamma går och letar febrilt efter det Isac vill ha (han skrev en milslång önskelista igår) för EN EURO STYCK eller liknande, fattiga som vi är! ;-) Den där önskelistan var för övrigt ett minne blott då hunden hade bestämt sig för att trasa sönder den medans jag lämnade Isac på skolan idag. Ännu ett meningslöst och totalt oprovocerat fall av misshandel..;-(
Just nu ligger dock den gärningsmannen här och ser ganska oskyldig ut med sitt ben.

Jag känner på mig att detta blir mitt kortaste inlägg någonsin. Har inget flashigt att skriva om alls, trots att jag tydligen är posh (anna) ;-) Igår lussade Isac och resten av 1-3 och 4-6 på hotell Beach club, vilken flotta säger jag! Otroligt fint och mysigt, inrett i charmig kryssningsfartygs-stil. Gästerna verkade uppskatta det de med, trots att de kom tågandes mitt i den lika flottiga frukostbuffén.
GÖTT med fredag idag! Ska bli riktigt mysigt att ha hela familjen hemma ikväll, troligtvis smaskandes på något onyttigt och förhoppingsvis tittandes på "Se upp för dårarna" om den filmen råkar finnas inne.

Igår skulle Isac få en sång, Parik skulle hämta den och allt. Han kom hem med sängen, den var yttert speciell då den var gjord av LUFT! Man sover som på moln lixom, har ni hört på maken? Nej a la mañana så blev det givetvis ingen säng och det lär inte bli nån idag heller. Får sluta lova Isac saker i detta knasiga land. Nu sover han för övrigt på en Ikea tältsäng med 2 cm tjock madrass. Typ. Men han har inte klagat iaf och det är väl det viktiga. Hoppas han slipper se ut som lutande tornet i Pisa sen bara pga sne ryggrad orsakad av fel säng i fyra eller fler månader.

Imorrn ska jag jobba, ska göra om samma procedur som sist på samma lägenhet, damma samma sniderier och torka samma gamla tragiska golv. Ty de ska flytta in i dagarna och då spelar det ingen roll att jag städade fint för två veckor sen. :-)

Oops där sprack det, jag försökte va frän och skriva ett kort inlägg, det bevisar att man har massa annat viktigt att göra i det som kallas "liv". :-) Nu har jag iofs en hel del att uträtta innan jag kan shoppa loss med gott samvete, men det är väl ingen idé att försöka övertyga er om då ni envisas med att jag är en lyxig hemmafru som ligger vid poolen hela dagarna surplandes på en margaritha. hehehe...jaaaa det är nog så långt från sanningen man kan komma. Trivs gör jag dock, men visst ska jag ut och jobba avlönat sen, i sverige måste man vara en Svensson.

PUH jag fick nästan hjärtstopp, hunden tog en skruv i munnen, då sa jag lungt: kooom älskling, den är farlig, och han kom! Då var han ju jätteduttig och han fick massa pussar och gos men rutan med bloggen försvann! Neeeej allt detta meningslösa knaprande för ingenting! Gissa om jag blev uppgiven. ;-) MEN det var sparat! yey

KRAM på er alla!!
Ha en fröjdelig fredag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hola Simuy bien Gracias. På Torsdag kommer min lyckligaste dag på många År att infinna sig. Då träffas vi. Resan har vi lagt i Herrens händer. Kram G o M

Linda sa...

Vill önska er en riktigt GOD JUL!!

massor av kramar från
Linda & Adam

Linda sa...

Adam sa idag att han tycker himla synd om Isac som hade halsfluss i somras när vi var på semester. Han har fått det själv nu (+ öroninflammation) och har väl mått bättre i sitt liv om man säger som så. Ingen jättekul start på det nya året.

Hoppas allt är bra med er! Saknar dina blogg-uppdateringar! ;-)

Gott Nytt 2008!!

kram Linda

Anonym sa...

Hej Mia
När kommer en ny blogguppdatering?
mvh Martin o Gunilla