onsdag 24 september 2008

Äntligen fått jobb! Hundvakt sökes!

YAA!! Äntligen skall jag ur arbetslöshetsträsket lyftas upp! Har fått jobb på Stora Hotellet! Arbetskläderna är följande: Kjol, strumpbyxor, skjorta och fotriktiga skor. Där uppkommer ett litet problem: Fotriktiga men samtidigt snygga skor, hur skall det gå till??! ;-) Får väl ge mig iväg imorgon och leta på Ecco eller liknande, vilka jag vet har ytterst fotriktiga skor, men är de snygga? Mjaaa...;-)
Jag skall städa förresten! Det är något jag kan iaf...hehe..även om jag just inte städat på hotell innan. Jag börjar nästa onsdag kl 9, nedan kommer därför en liten "annons" läggas ut:

Hej jag heter Bamse. Min matte skall lämna mig alldeles ensam hela dagarna, med början nästa vecka ons-fredag ca 8-17. Det är inte alls roligt tycker jag, för jag är van att ha henne hemma!! Bortskämd som hundan är jag. Iaf med att ha någon hos mig nästan jämt som går ut med mig ca varannan timme (jag är bara 5 månader än), gosar med mig, ger mig vatten och mat samt fostrar mig så gott det går.
Du som ska ta hand om mig får gärna vara hos min matte, men jag kan vara hos dig med. Men skäll då inte på mig OM det råkar ske en olycka. Lite kiss kan komma om jag är uppspelt. Dock kan jag lämnas typ fyra timmar som mest, så du behöver inte sitta vid min sida jämt. :-)
Mina intressen:
Dricka vatten
Äta mat
Titta på TV, i synnerhet djurprogram
Promenader
Hälsa på andra hundar och människor
Sova
Träna (kan sitt, tack och stanna--nu kan du komma)
Leka med mina saker
Tugga ben
Bara vara
Mysa och pussas
Om jag är busig (nafsas el skäller lite) så tar matte tag i mig a la caesar och lägger mig på sygg, då blir jag så undergiven så)
Men för det allra mesta är jag lätt att ha att göra med, snäll, barnkär, kärlekssjuk,rolig, lättlärd och din bästa vän!
Svara här eller maila: mia_dahlberg79@hotmail.com om du vill ha sällskap
om dagarna eller känner någon som vill det. Någon fet lön kan tyvärr
inte utlovas, men en lite symbolisk summa kanske.
För en som inte har sett mig är jag en liten pälsig sak ( shih-tzu), alltså
ingen kamphund (även om jag skulle vilja vara en) ;-)
Tack tack på förhand! *tass* Och puss från Bamse!

Om någon av mina vänner/släktingar råkar läsa detta får du självklart anmäla ditt intresse! Då jag inte har möjlighet att utbetala någon egentlig lön så vore det ju det bästa alternativet. Men jag lovar: Att vara med Bamse är lön för mödan! Om det ens är någon direkt möda. Han är väldigt lätt och ganska lugn, sover ganska mycket och är bra på att underhålla sig själv med sina gosedjur!

Matte hittar ingen bild på mig just nu, men det kommer senare idag!/Bamse

:-)

5 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!! Hoppas hundvakten löser sig. Lapp på Konsum kanske? KRAM Maria

Linda sa...

Grattis till jobbet!! :-) Håller tummarna för att det löser sig med hundvakt. Synd att vi inte bor närmare varandra, annars kunde han ju varit här om dagarna.

kram Linda

Anonym sa...

Stort Grattis!!!! Hoppas hundvakten
löser sig? Kram

Unknown sa...

Jag är en tjej på 20år som älskar djur.

Är mer än gärna hundvakt till behövande! Jag är väldigt billig, priset spelar inte så stor roll.

Jag har varit hundvakt till en amstaff tidigare och det gick/går jättebra.

Har varit hundvakt som barn med.
I mitt område finns det fina stigar och fin skog så promenaderna blir roliga.
Hör av dig ! Med vänlig hälsning Safa
0735990353

Unknown sa...

Jag är en tjej på 20år som älskar djur.

Är mer än gärna hundvakt till behövande! Jag är väldigt billig, priset spelar inte så stor roll.

Jag har varit hundvakt till en amstaff tidigare och det gick/går jättebra.

Har varit hundvakt som barn med.
I mitt område finns det fina stigar och fin skog så promenaderna blir roliga.
Hör av dig ! Med vänlig hälsning Safa
0735990353