torsdag 4 oktober 2007

Namnbyte och oändligt bilåkande i bergen

Gunwald är härmed omdöpt, detta för att Isac envisades med att kalla honom Gunnar (!). Och det går ju inte, grannen heter Gunnar och det är ju dessutom två helt skilda namn! :-o
Hans namn är nu: Viking! Och han lyssnar redan till det. Igår när han fick sitt nya namn verkade han smått förvirrad över det nya ordet han hörde i sina långa öron. Vaddå Viking lixom? Men nu verkar han ha tagit till sig sitt nya namn med stor glädje och stolthet! :-)
Idag har vi åkt till Fatega, eller vi skulle åka till Fatega men gav upp på halva vägen dels pga hundspya, dels pga mattes evenuellt kommande spya. Men vi stannade iaf vid nåt ställe med en resturang (åt inte) och nån slags nationalpark (gick inte in). Kostade 10 euro! För att glo på några gamla abourgin-statyer och en fågel eller två. Nähädu. Just nu sover Viking och Husse gott i vasin soffa. Jag får glatt tränga upp mig i ett hörn på Vikings soffa. :-) Isac leker med grannen och grannens kompis (Isacs kompis med). Grannarna ska för övirgt bjuda hem folk ikväll, så trädgården är invaderad. Men vad gör väl det när vi mest sitter och tittar på film och myser på kvällarna ändå. Och läser bok. JA Maria, du har gjort mig till en bokmal, ingen annan har lyckats så känn dig hedrad! Ja din man har ju hjälp till lite på traven med försäljande av eminenta bågar som underlätar läsandet avsevärt.
Några tankar från idag:
* Min hund är söt, och jag är inte ensam om att tycka det. (tack Linda!)
* Pengar går åt, som smör i Gran Canaria-solsken
* Spanska banker är sjukt krångliga
* Min son är en plugghäst, tack och lov!
* Jag är trött
* Jag vill hitta sladden till kameran så ni inte slutar läsa min blogg pga brist på bildbevis
* Jag saknar mina vänner. Här finns mest skvallertanter/alkistanter (men Gud älskar dem)
* Mina vänner får flytta hit för vädret i svedala saknar jag INTE!
* Jag. Borde. Sluta. Nu
* Jag. Gör. Det

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej vännen! Vi skanar dig grymt med!!!! Kram / Maria

Anonym sa...

Hej. Gumman saknar er oändligt mycket. Tur att vi träffas snart. kram mamsen.