söndag 21 oktober 2007

Sköna söndag

Blev visst inget skrivet igår kväll...;-) Vi hade myskväll som vanligt, såg filmen: Analysera mera! Hur rolig som helst, rekomenderas!


Idag var det rätt så blåsigt som är ett ganska vanligt förekommade fenomen här på Kanarieholmen Gran Canaria! Så vi passade på att storstäda. Åt sedan pizza och gick ut till poolen och gottade oss. Isac var mer under än över vattnet som vanligt. Jag solade och simmade, men dock bara 6 längder, hade två plaskande barn runt om mig. Ingen lugn och ro! :-)


Söndagar har blivit lite av en favoritdag faktiskt, Ligga och slöa lite extra på morronen (trots att jag blir väckt av vild valp i nöd kl 06.00 dagligen) SÅ kan man iaf ligga kvar en stund. Sen får jag antingen frukost på sängen eller, som idag, sätter vi oss alla och äter en lite mer allsidig och förhållandevis spännande frukost än havegrynsgröt som vi äter varje skoldags-morron. Den brukar innehålla följande exotiska inslag:


* Kokt ägg


* Rostmacka


* Yogurt och flingor


* Apelsinjuice


Här brukar vi intaga våra måltider:

Inte för att ni berörs av det, men jag pausade en stund för promenad. ;-)

Viking var liite duktigare, han blev inte livrädd för förbigående människor och nosade tom
på vissa. Stolt blev han när jag berömde honom. :-)
Nu är vi som sagt hemma igen och Patrik ska laga Potatisgratäng och kotletter!
Isac lite förkyld med beräknas gå till skolan imorrn, ebba här uppe SJUK men kommer
'garanterat gå till skolan imorgon.

Ha en skön kväll Sueco y Amigos!

3 kommentarer:

jasmin sa...

Hej.Ljuset i mittliv.Mia,härligt att du har en blogg.Kram Mamma.

Fotograferande Maria sa...

hej! vad fint du gjort!!!! varför skolan om man är sjuk?

kram / din vän som sanar dig

Anonym sa...

Hej Gumman.Kul att du skriver om Viking.Är det Patrik som har hittat på namnet? Fin bild på uteplatsen där får man sitta snart.Kramar från Mamsen.