tisdag 4 mars 2008

Kort rapport (känsliga ateister varnas, andligt innehåll)

Hej allihopa! Hoppas ni mår lika bra som jag idag. Jag menar: Solen strålar från en klarblå himmel, ja jag vaknade tom av att solen sken in genom fönstret (kl 07.00) sen en långpromenad med grisen. Sonen glad som en sol även han för att gå till skolan som han ÄLSKAR! hehe..Ja får verkligen hoppas den känslan varar LÄNGE. Men jag ska nog inte sola i orginalsolen idag utan funderar på att lägga mig i kärringgrillen en stund. Gå ner dit, sola lite och sen gå på möte klockan 10. Dagen kan inte börja mycket bättre eller?? Sen ikväll är det väckelsemöte IGEN, igår var jag, Patrik, Isac, Mamma och Martin och EMELIE på ett otroligt starkt möte, inte i det avseendet att det var spektakulära händelser eller höga halleljuarop (även om det oxå är härligt). Nej det var en enkel präst från svenska kyrkan. Han talade och sjöng om att vi är älskade DÄR VI ÄR, inte var vi BORDE VARA. Alltså: släng bort bilden av att Gud kräver perfektion av dig, varken då eller nu. Han älskar dig som du är!! Kanske låter banalt, men så är det! Han talade rakt in i en viss människas liv, en som jag älskar väldigt mycket och som jag vill ska bli helad och befriad!

Ikväll ska vi med kören medverka, även Isac och "hans" kör Happy och den med äldre barn "Joy". Kommer bli en härlig kväll för alla åldrar! VÄLKOMNA!! Kl 19 that is. Se det som att du går till världens bästa läkare/terapeut/kompis/vän/inspriratör ja tom en som kan ge ditt liv en mening, en mening som består oavsett omständigheter! Och på det får du massa underhållning, härlig sång och musik och gemensakap. Gratis! Jag sätter 1000 spänn på att du får ut mer av det än om du sitter framför Tv:n/datorn samma timmar samma kväll. Förmodligen kommer du int ihåg ett dyft av det du såg dagen därpå. Och oavsett om du HATAR kyrkan och allt den representerar så kan du ju gå dit, finns inte Gud enligt dig har du ju inget att förlora, lite sång och musik har ingen dött av och påverkad blir du ju inte ändå. Har du aldrig sett ett TV-program du antingen inte tänkte se, tror att du skulle tycka illa om, eller bara är likgiltlig inför? Trodde väl det...;-) Gå dit av ren nyfikenhet! Du kommer inte bli överfallen av ett gäng predikanter, uppmanas att klättra på väggarna eller något annat tokigt du hört från vänners bekanta eller media att pingstvänner gör. :-)

Oj klockan sprang iväg! Nu ska jag gå ut!

KRAAAAM

2 kommentarer:

Linda sa...

Hade varit roligt att komma och lyssna, men här är fullt upp denna veckan.

Ikväll ska vi till kyrkan och lyssna när Adam och hans klass sjunger. Sen ska de få prova på olika instrument som de sedan kan välja att börja spela i 3:an. Får se om min son väljer något... är liiite tveksam till de val av instrument han funderat över... harpa (finns nog inte ens att välja på) och trummor (stackars mina öron!).

kram Linda

Anonym sa...

Håller med om att möterna är härliga. Man blir helt klart gripen och berörd.Härlig musik o sång, trevliga vänner, träffade två från 7e./ kramar G o M.