onsdag 12 mars 2008

Oh happy Onsdag

Dags för en liten uppdatering eller? ;-) Ringde nyss till förskolan Kyrktuppen och smörade lite för att få ett vik där. Timvik that is. Min vän M menade på att de var desperata efter vikarier, även såna utan utbildning. Och ja hon verkade inte helt ointresserad "chefen" men just nu hade de fullt med personal ett bra tag framöver. Men sen är det ju eg inte barnomsorgen jag vill jobba inom primärt iaf. Sekundärt kan jag absolut tänka mig det eller varför inte kycklingjonglör? hehehe...nu har jag tittat/hört för mycket på Cartoon Network. Snart kommer min söta son hem. I morse vill han inte äta mer än halva mackan, precis som föregående morgon och den som föregick den morgonen...suck! Jag kände mig hemsk när jag faktiskt tvingade honom att äta fyra bett till för EN macka är väl det minsta man kan begära till frukost? Annars fick han inte gå till skolan. Om 5 år får man hota med att han måste gå till skolan om han inte äter upp. ;-)

Ikväll är det körsång för mig och Happy för Isac som gäller! Patrik muttrade något om att han skulle shoppa under tiden. Den dagen har tydligen blivit hans privata shoppingdag, blir en väldigt dyr kör respektive barngrupp!!

Vi har bestämt oss för att vara hemma i påsk, svaga som vi är lät vi oss lockas och övertalas av diverse erbjudanden om påskbord hos vänner. Hos oss blir det inget sådant då vi skall passa på att lägga de omtalade nya golven i alla rum. Isac ska få ett helt nytt rum oxå. Säng, skrivbord och typ inget mer skall in, några vägghyllor oxå tydligen. Jaja, det där överlämnar jag till byggmästaren. Men inredningen sköter jag!

Sa jag att jag och Patrik skall på handledarutbildning den 27 mars? Det ska vi. :-)
Den som skall vara handledare är ju Patrik och jag ska vara hans lilla elev..hehe Förväntar mig skräckblandad förtjusning, hoppas han inte är alltför sträng mot mig.Om någon känner sig manad att vara barnvakt mellan 17-21 vore vi glada!

Nu ska jag hänga tvätt och ta emot min kära son!

Puss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, är gärna barnvakt åt min duktige prins Isac// kram G o M och dom övriga.