onsdag 16 april 2008

Iskallt ute

Har nyss varit på ute med vovven, fyyy va kallt det var! Blev ännu mer längtansfylld av resan till Kära Gran Canaria. Känns på nåt vis som att åka hem! :-) Ska dit två veckor i maj btw, om ni inte visste det. Fröknarna på Isaks skola kommer jubla, men han ligger redan ganska långt före många (OBS inget skryt utan bara ett konstaterande om att i svenska skolan på gran canaria lär barnen sig lika mycket som de gör i sverige på ca 3 år.) :-) Min son är normalbegåvad med en stor kärlek till matte. Inget mer med det. Men visst är det kul att han älskar skolan! Käre Gud låt honom fortsätta ha den inställningen så han inte blir hemmafru som sin mor...hehe

Jaha grattis HÅVE det var ju kul att era inhyrda spelare är duktiga! Fatta va lover de får in nu på 7 matcher...skrattretande. 3 av spelarna är från jönköping. Nu blev väl alla ölmagade gubbar glada framför TVN! Grattis gubbar!! När detta är över börjar VM...vad säger mig detta att jag bryr mig överhuvudtaget? Titta mindre på TV och lev i verkligheten Mia! :-) Så du slipper irritera dig över att de ställer in alla bra program till förmån för Flishockey.

För övrigt fattar jag inte varför jag skriver blogg. Har insett att folk inte vill läsa om djupa och mindre djupa funderingar. De vill de flashiga bilder, snygg design, bilder på kläder, politisk korrekthet, skryt och mer bilder på kläder. Inget av detta är jag vare sig särskilt intresserad av själv (kan dock läsa andras) eller begåvad med att överföra till text och layout. Sen uppdaterar jag sällan. Eller det varierar, ibland har jag tid och lust att skriva, ibland inte. Helst skall man uppdatera minst 5 ggr om dagen och redovisa sin dag i detalj, men mitt liv är så ointressant och oglamoröst så vem vill höra om vad jag gjort? Tja jag kör väl på mitt race, kanske jag slutar blogga, kanske jag fortsätter förvåna. :-) Det är onekligen ganska kul att skriva.

Idag ska Isac till Tandläkarn, det kan sluta hur som helst. Antingen har han ca 5 hål pga för mycket godisätande under lov. Eller så har han noll hål pga flitigt tandborstande. Mig har de kallat på självaste födelsedagen, min alltså. Men attans, då kan jag nog inte komma, är på familjeläger i bunn...:-S

Har utlovat bilder ett tag nu och Patrik som lättare får tummen ur vad gäller bildöverförande, har nu satt in vårens bilder. Så ev kan ni få se nåt kul.



Inte så kul kanske, men dock så romantiskt
Lovade ju gubben för ett tag sen att sätta in bild på de fina rosorna han gav mig efter en kväll av lite "meningsskiljaktigheter". Ja vissa par har sådana utan att det är farligt eller gör att man älskar varann mindre och skriker: JAG GÖR SLUT!

Nu ska jag göra nytta!

Gud välsigne er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan det bli mer romantik än så här!/ Lycka till med kärleken./kram G o M och dom övriga.