tisdag 8 april 2008

VAB utan ersättning (givetvis) :-)

Är hemma med sjuk stackars Isac. Ringde vårdcentralen nyss efter att ha belyst en hemsk beläggning i den sjukes hals. De hade inga tider idag utan tykte vi skulle komma i morgon. Hehe...jaja...tur att inte inbillningssjuka går före sjuka barn. Den arrogant sjuksköterskan tyckte dessutom att om febern gick ner (han har haft över 39 grader sen i söndags så behövde vi inte störa utan boka av tiden imorgon kl 13.30. Det skulle gå över av sig självt TILL SLUT...suck.
Sa detta till Patrik nyss, han ska köra in Isac till akuten, man får vänta men får iaf hjälp samma dag och penicellin som är i det närmsta nödvändigt vid en halsfluss som jag är helt övertygad om att det är.

Helgen blev halv på nåt sätt eftersom Isac blev sjuk på söndan redan. Så jag fick ha sjukstuga här hemma medans Patrik gick i kyrkan. Han va så stilig så...;-) På lördgen fick vi en massa gjort, Isacs rum ser äntligen ut som ett pojkrum ska (med några undantag typ en bokhylla här och en byrå där). Patrik körde ut alla möbler som var morsans dit så nu behöver vi ny fåtölj i v-rummet och möbler i Sovrummet, endast en säng där nu. ;-) Nu är det bara pengarna som fattas till att inreda.

Var på anställningsintervjuv igår, tror jag gjorde ett ganska bra intryck, han kunde nästan garantera mig jobb, men först ville de "klä på mig ett truckkort" som han uttryckte det. Men vilka lama svar man ger ibland, eller inga alls typ. Men huvusdaken är ju att han tyckte jag verkade både kompetent och bra. :-) Ska inte ropa hej än, men det ser ljust ut! Ska även söka några utbildningar.

Tyvärr Thailand, ni får le åt några andra status-sökande Svenssons, för våra pengar får ni inte. Istället skall vi investera dem i GC, säger investera eftersom det finns potential till ett liv där några månader om året på vintern där. Sist gick det inget vidare men skam den som ger sig! P har fler lovande kontakter. Siktar först och främst på en ren semester i Januari blandat med lite kontaktknyteri.

Nu ska jag hämta tvätten...
Ha en skitbra dag!

Inga kommentarer: