måndag 15 februari 2010

Slalom och innebandy

Ja ni hör hur aktiv jag har varit i helgen!! Eller inte...:) Patrik och Isac får ta på sig äran för hurtigheten. Eftersom Isac aldrig åkt slalom innan, och detta krävdes för att få åka på lägret (som han är på nu) så åkte Patrik med honom i Knaggebo både i lördags och söndags. De hade visst väldigt kul och det gick bra trots det ganska ihärdiga snöandet på lördagen OCH den bitande kylan! Stolt över min man som vågade åka efter typ 15 år! :)

Nu är som sagt Isac på läger i mullsjö med pingstkyrkan. Än har de inte hört av sig om några incidenter. Det är jag som har problem med saknad och tomhet, inte sonen! ;) Dock får jag ju lite tid att plugga nu inför tentan, jättebra eftersom jag inte kan slita mig från pluggandet. HaHa. Iallafall, på lägret som då är i mullsjö missionskyrka så sover barnen i små rum på luftmadrasser och dagarna fylls med slalomåkning, bad, godisköp, skridskor och pulka (för de som ej åker skidor) samt ätande av god mat, mys och lekar inne. Lite bibelläsning och sång med kanske. :) Nu är han där ända till fredag och jag undrar hela tiden var han är, tittar in i hans rum osv. Han är nästan aldrig borta, det är vi som har hans kompisar här på dagar och nätter ibland. Men han har ju hur kul som helst, det vet jag ju! :) Nu vill han inte göra annat än åka slalom, så det blev ju till slut att vi fick köpa svindyra carvingskidor med alla "tillbehör" i sista minuten, och ja allt var av sista paret så vi hade ändå väldig tur. Skidsemester kanske det blir framöver eller nästa år.

På söndan spelade Isac poolspel (match) med sitt innebandylag, men då de var så få och de de andra lagen var i ärlighetens namn riktigt grymma, så tyvärr blev JIK både ägda och "köttade" som bankerydsborna så fint utrryckte det. De har alltid vart kända för sin ödmjukhet där borta...

Nu är batteriet slut, dags att förflytta mig till soffan och plugga. ;)
Ha en kanondag!

2 kommentarer:

Fotspår i sanden sa...

Tack! Vi väntar på er!
Ha en bra dag! Kram
Har tänkt att börja träna igen!
Har du tid nån gång så häng på!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Så kul att du skriver oftare Gillar att läsa :) Vi får ses någon dag snart nu! Kram Maria