måndag 19 november 2007

Måndagsfilosofi

Ännu en helg är över! Har visst inte skrivit på ett tag nu, haft för mycket att göra, då hinner man inte med sånt här trams...;-) Helgen har varit hur bra som helst, lever ju för helgerna här nere då hela familjen är tillsammans och vi kan hitta på en massa kul! (gratis nästan då pengarna inte växer i palmer...) I lördags var det Anfi igen..hihi..lika härligt som vanligt, men faktiskt dök lite soldismoln upp, så speciellt brun blev jag inte. Nu har jag någon slags grå-gul-brun-vit nyans. Låter väl fräscht?! I söndags tog vi en strandpromenadspromenad och åt god glass på vägen på en glassbar. GOTT! hehehe...

Sen blev det an en händelse nån slags "prata-med-familjemedlem-som-man-inte-pratat-med-på-alldeles-för-länge-eftermiddag. Ni hänge väl med?! :-) Jag snackade med pappa och Patrik med sin mamma. Dessutom mailade han sin bror, dotter och moster? Nej bara bror och dotter. Så nu behöver vi inte gå runt och ha dåligt samvete över detta...;-) förlåt pappsen, lovar att höra av mig betydligt oftare! Älskar dig!

På kvällen var det möte i PDI, en av de unga tjejerna sjöng en underbar sång "Jesus är kungars kung" eller nåt sånt. Någon som har den på skiva eller MP3 som det heter nu för tiden?! Då skulle jag bli evigt tacksam! Som tack får du bo gratis i mitt hus! Den var sådär härligt mystisk (moll förstås) inte huset då utan sången. Predikan var faktiskt bra med om att Jesus SNART kommer tillbaka! Det fick mig verkligen att fundera över: Hur många kommer vara redo när Kristus kommer? Och hur klarar man att leva utan ett hopp om ett evigt liv? Jag menar livet kan ju va slut NU..POFF så är man död...Och vad ska man då med den där goda gärningen man gjorde 1987 till eller den där fiiina utbildningen? Kärlek det är meningen med livet säger människan, ja visst men VAD är kärlek egentligen? Är det att vara nyförälskad eller älska sitt nya fina hus med 511 rum? Vill inte utveckla det mer just nu...men fundera lite över det du som läser, vad ger du ditt hjärta till? Vad betyder allt det där du har om du ändå skulle förlora allt idag? Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen, men ändå förlorar sin själ?


Djupa tankar det där kanske som du helst vill avfärda som religiöst flum, men slå bara på Tv:n eller bläddra lite i tidningen, eller för all del, tänk på den svenska avundsjukan eller på hur samhället ser ut så inser du vilken skruvad värld vi lever i. Folk stressar ihjäl sig, men har ingen aning om varför eller vart det bär...

Isac har tagit bilden, jag tyckte den var frän...vad säger Maria, blivande fotograf kanske? ;-)

Nu ska jag torka golven och hänga tvätt, sen blir det nog en kopp kaffe till!

Guds välsignelse till er alla! Kram

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej vännen! Du kommer sova gott i klippan du som är så LITEN OCH SMAL. JAg kan inte sova i den m a o. MEN vi har en bäddsoffa modell dubbelsäng i Adams rum om det behövs :) SAknar dig!! Kram

Anonym sa...

HejMia.Hur är det i värmen? Här är det vinter och snö minus 2,3.inget trevligt väder för dig alltså. Du undrar väl vem som skriver detta?
Hälsningar?