måndag 4 februari 2008

Det sägs...

att en blogg utan uppdateringar är en blogg utan läsare. Så det är väl bäst att uppdatera lite! Vi är nu hemma i sverige och hur känns det? hmm ja det är svårt att veta då man varit sjuk sen vi kom hem! Insjukningen började iofs ett par dagar innan vi skulle åka hem, så det var väl tanken på sverige som orsakade det. ;-)
symtomen är: hosta, huvudvärk (svår), förkylning, trötthet och matthet. Men det går åt rätt håll nu tror jag! Min vän Maria vill med mig i något projekt idag, så jag måste vara pigg nu iaf! snygg jag kommer bli på bild...not..hehe. Hemresan gick bra förutom att mina öron sprängdes. Hörde inget på ett par dar. TACK pappa för att du hämtade oss på flyplatsen! Du är bäst (och kör jättebra) hehe. Hela helgen har gått i ett med upppackning, städning, upppackning och röjning...låter väl festligt? Har inte ens kunnat träffa min bästis Maria pga min dumma sjukdom och tidsbrist. Men idag så ska vi ses igen min vän! Även om jag inte är en speciellt vacker uppenbarelse just nu. Men vi ska ju inte pussas...hehe

Nu ser det hyfsat ut här hemma och snart ska vi lägga nya golv i alla rum utom vardagsrummet då. Ska bli roligt! Snåla riksbyggen vill nog inte sponsra så det blir nog till att bekosta det själva men det är det värt! Isacs rum ska bli som nytt med ny loftsäng, byråar och hyllor.typ. Kanske någon garderob. Men åå va skönt det är att vara hemma! svensk mat, svensk TV, svensk luft, svenskt innemys...mm ni fattar inte hur bra ni har det! Ok att ni behöver sol och värme, det är jag med på, men det räcker med ett par veckor. borta bra men hemma bäst. Fast det gäller inte mig riktigt, jag måste va borta en månad minst. hehe.
Nästa gång blir det solsidan (puerto rico, anfi, osv) en månad...i april kanske. Men först skall det tjänas ihop pengar! Herre ge mig ett jobb! Arbetsförmedlingen kan inte. ;-) Men jag ska försöka pallra mig ner sen och se om Gud samarbetar med dem.

Kram så länge
ha en kanondag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem vännen!! Hoppas vi kan ses snart. Krya på dig!

kram

Anonym sa...

Hola, härligt att läsa din blogg igen i Sverige( yes) Hoppas att ni känner er hemma / krya på dig. kram Morsan.